Salt Lake City, 40h senare

Så,
 
Danmark - New York - Houston - Denver - Salt Lake City.
 
Tur att man inte är flygrädd iaf. Eller just, det är man (/Andreas), haha. United Airlines (som tillsammans med SAS m.fl ingår i Star Alliance) blir det inte igen. Långflygningen över atlanten var helt ok, då vi blev uppgraderade gratis till Economy Plus, vilket innebär mer benutrymme och lite schysstare service. Efter detta hopade sig problemen på inrikesflygen. Force majeure, fine. Berätta bara i tid vad vi som resenärer har att vänta oss vid nästa byte, så är det lugnt.
 
Skitsamma!
 
 Vi är framme och bilen är uthämtad, men bilderna kommer senare; då den är värd att visas från sin bästa sida. Vaknat upp efter 10 timmars intensivt sovande på ett Motel 6 mitt inne i Salt Lake City. Madde duschar och jag degar innan vi ska styra mot Yellowstone med mellanlandning i Lava Hot Springs för forsränning i gummiringar och ev. camping. På tal om camping; sexmannatält, luftmadrasser, pump, lanterna och diverse annan utrustning är inhandlad, givetvis på en WalMart pga bra priser och ett utbud som heter duga. WalMart brukar bli det första vi sätter GPSen mot här borta. 30-pack med vattenflaskor (och 12-pack öl...) är inte bara gött utan viktigt att ha i den nästan 40-gradiga värmen. Utöver campingutrustning fick vi tag i Lindas favoritgodis (de var goda, Linda!), och min favoritdryck - Bud Light Lime, det där 12-packet Mmmm.

Lillflyget mellan Denver och Salt Lake City, modell Cessna Bump-A-Lot! (eller kanske inte) En kortisresa iaf på strax över timmen. Jag var övertygad hela resan om att vingarna skulle gå av när som helst. Grym vy över klippiga bergen!
 
Suverän bananasplit på Denvers flygplats, som förövrigt var ett bra ställe att döda fyra timmar på

Denver igen - goare att sova här i nån timme än på stålsbritsen på La Guardia, New York
 
 

 
 

 
Denvah! Colorado är en av få stater som jag tekniskt inte har varit i, och jag tror inte en transithall räknas. Damnit. Nästa gång...
 
Bara en slank ner igår. Får bli campingdricka!
 
 
 
See ya!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Linda:

skriven

Jag sa ju att godisarna va goda/roliga😜 glöm inte att ta med hem till mig sen😃

2 Madde:

skriven

Haha, jag skrev ju att jag skulle komma ihåg att köpa med hem till dig! ;) Skönt med semester nu va? Ha det så jättegott Linda så ses vi när vi båda är tillbaka igen! :) Puss på dig!

Kommentera här: