Jelly Belly Beans

Under shoppingturen på WalMart följde jag ett råd från min vän Linda, att köpa Jelly Belly Beans, då hon har pratat mycket om dessa bönor och om vilka roliga smaker de har. De innehåller dessutom inget gelantin! ;)
 
Sagt och gjort, här är de!
 
För er som har sett Harry Potter så vet ni att de äter godis som kan ha smaker av lite allt möjligt, t.ex. snorkråkor. Riktigt så illa är det inte här, men de har VÄLDIGT mycket smak och i ett paket finns det 40 olika smaker så man vet aldrig riktigt vad man stoppar i munnen.
 
Några smaker har fastnat extra mycket i minnet:
 
Sizzing Cinnamon - Tänk er att ni tar en tesked med kanel. Eller vänta! Testa istället så vet ni precis hur det smakar. Jag skriker varje gång jag tar en sådan böna eftersom det gör så ont i munnen.
 
Buttered popcorn - Oj, oj, oj. De smakar verkligen som smörpopcorn. För mig som inte gillar smörpopcorn så är det en skräckupplevelse att få dem i munnen. Ihh!
 
Utöver det så finns det många goda smaker såsom: Äpple, cocos, Dr Pepper, Margarita m.m. Det ska
ven finnas en sida på Internet där man kan kolla upp vilka bönor man ska blanda för att skapa helt nya smaker! Spännande bönor helt klart, Linda ska få några påsar när vi kommer hem!
 
Nu börjar Andreas packa in oss (väskorna) i bilen, så det är kanske dags för mig att resa på mig. Idag bestämde vi oss för att dra västerut, eftersom vi ändå inte hann till vår sovplats norröver igår. Så vi kör en liten omväg, för att komma till Salt Flats. Nice. Därefter till Lava Hot Springs för tältning, badning och njutning.
 
/Madde
 

Kommentera här: