Hiking och Frozen Yoghurt

 Idag, efter en sen frukost, frågade Andreas om vi skulle ta en promenad. "Självklart!" - svarade jag, trots mullret i fjärran och tänkte lätt för mig själv att vi tar en liten lätt lagom promenad och satte således på mig mina sandaler för inte-gå-så-långt-bruk. På vägen avslöjade dock Andreas att hans plan var att vandra den 30 minuter långa vägen ner till staden. "Jahopp" - tänkte jag och tittade ner på mina inte-gå-så-långt-skor och funderade över hur ont det skulle göra i fötterna. Vägen ner gick bra, det var ju nedför och vi fick se många fina vyer över bergen.
 
Väl nere i centrum ägnade vi några minuter åt att spana efter den enda Mc Donaldsskylten i världen som ska vara blå då den inte får sticka ut för mycket från landskapet, men vi släppte tanken på det och styrde istället skutan mot något vi tidigare inte testat, men som vi definitivt kommer att testa igen under vår vistelse här i Sedona. Kan dock inte komma på vad stället hette och har även försökt att smygtitta på bilderna vi tog, men kan bara se halva namnet: ...iney´s frozen yoghurt. Självklart har vi testat Frozen yohurt tidigare, men inte här. Stället var rent och snyggt och jag gillade deras affärsidé att man själv fick ta en mugg, fylla upp med all frozen yoghurt man ville ha (fanns många olika smaker), all topping man ville ha (färsk frukt, såser, strössel m.m.) och därefter vägdes alltihop och så betalade man efter det. Mm.. Yummi! Kokos och blåbär blev favoriter den här gången!
 
Sitter som många gånger förut på min terrass och tittar ut på pågående åskoväder, inte det första idag och säkerligen inte det sista. Ätit banan och alldeles för starka Cheetos. Snart dags för middag hoppas jag, när Andreas vaknar, den sömntutan! Det var visst jobbigt att promenera! ;) ... och ja, fötterna smärtar lite. Lagom mycket så att man åtminstonde känner att man lever!
 
 

Kommentera här: