Fettismat

Haha! Nu måste jag bara få klaga lite på maten (Madde). Innan vi åkte hit till USA så lovade jag mig själv att jag skulle försöka hitta lite bättre matställen och inte äta speciellt mycket skräpmat, men redan efter två dagar i New York insåg jag att det här förmodligen skulle bli extremt svårt att hålla sig till. Jag har nog aldrig i hela mitt liv varit med om att det knappt finns en endaste enda "vanlig" restaurang i t.ex. en storstad som New York. Jag såg kanske en eller två under våra dagar i New York. Och knappt en enda under de många mil som vi har åkt nu. Blääää.. Allt är flötigt, sött och riktigt äckligt faktiskt. :P Helt omöjligt att hitta "bra" mat här. Finns bara otroligt många snabbmatsställen.

Nedan följer lite "mysiga" bilder på det vi har ätit. Var beredd på äckelkänslor... :P


Det här är frukost på ett ställe i New York. Bild 1) Tjocka, söta Pannkakor med bacon. Bild 2) French toast med bacon. Båda serverades (om man ville ha) med maaaaassor av sirap, vilket i alla fall inte jag ville ha. Gissa om Andreas tog?! :)


Äckelfrukost på McDonalds, minns inte ens vad det var :P


Andreas extremt sliskiga hamburgare från Wendy´s.


Jaá ni... det här är en "normal" frukost på Super 8-motellen som vi oftast bor på. På den första och sista bilden ser ni munkar (inte speciellt goda heller om ni frågar mig, jag var ju tvungen att smaka :P). På bilden i mitten ser ni färgglada och mycket söta flingor. Mums! :P Haha...


På den här bilden ser ni något av den "bästa" maten som jag har ätit under den här resan. Det är ris, kyckling och grönsaker. Tallriken är även indelad efter tallriksmodellen, som ett försök att ge en näringsriktig måltid. Dessvärre så...



... var tallriken överfull av mat (enligt mig minst två portioner på tallriken) och grönsakerna badade i någon söt sås. Hm... :)


Sådär... nu har ni fått ta del av lite av all den skräpmat som vi har ätit och jag lovar er, jag håller utkik efter bättre matställen varje dag, men det är oftast utan vidare resultat. :D

Kommentarer:

1 Sofipropp:

skriven

Men på Wendys har de ju jättegod sallad som man blir riktigt mätt av. Apple peacan är supergod!

2 AndreasC:

skriven

Tjenare, Sofipropp! Tack för tipset, det ska vi tänka på. Pizza Hut hade riktigt god sallad också! Jag har förresten precis ätit min godaste hamburgare ever. På Franky's Diner, i närheten av San Bernardino.

3 Christian Johansson:

skriven

Hallå på er! Mmm,, man blir mäkta sugen på att resa till staterna enbart för att djupdyka i diverse kulinariska eskapader.

Andreas: Livnära sig på öl kanske är ett alternativ? :)



Ps. Coolt med blogg! DS.



Ha de gött

Christian

Kommentera här: